Wednesday, July 17, 2013

දහම් පාසැල 10 ශ්‍රේණිය - බෞද්ධ චින්තනය - ස්වයං අධ්‍යයණ පාඩම් මාලාව

පටිච්ච සමුප්පාදය (හේතුඵල වාදය)

  1. හේතුවක් යනු ........................................................... වන අතර ඵලය යනු .............................. ...........................................................වේ.
  2. හේතුඵල න්‍යාය 
    පාලියෙන්
    සිංහල අර්ථය



    පැවැත්මේ සම්භන්ධය


    උත්පාද සම්භන්ධය


    පැවැත්මේ සම්භන්ධය


    උත්පාද සම්භන්ධය
  3. අනුලෝම පටිච්ච සමුප්පාදය- දුක හට ගන්නා ආකාරය
    පටි ම පටිච්ච සමුප්පාදය- දුක නැතිවී යන ආකාරය























  4. තේරුම
    අවිද්‍යා

    සංස්කාර

    විඥාන

    නාම රූප

    ෂඩායතන

    වේදනා

    තෘෂ්ණා

    උපාදාන

    භව

    ජාති

    ජරා

    මරණ

    ශෝක

    පරිදේව

    දුක්ඛ

    දෝමනස්ස

    උපායාස

  5. මහා වග්ග පාලියේ දැක්වෙන පරිදි බුදුහිමි බුද්ධත්වයෙන් ...................සතියේ .........දින රාත්‍රියේ පටිච්ච සමුප්පාදය මෙනෙහි කර ඇත.
  6. පටිච්ච සමුප්පාදය  විසදා ගැනීමට උපකාරී වේ. පහදන්න.

කර්මය

  1. කර්මය යනු, ..............................,.............................,...............................යන කුසල මූලයක් හෝ ....................., ............................, ..............................යන අකුසල මූලයක් මුල් කරගෙන තුන් දොරින් සිදු කරනු ලබන ක්‍රියාය.
  2. එනම් සචේතනික ක්‍රියා පමණක් කාර්ම වේ.
  3. මෙය සදහන් බුද්ධ වචනය ලියන්න.
    • .....................................................................................................................
    • චේතයිත්වා කම්මං කරෝති කායේන වාචාය මනසාය
  4. කුසල ක්‍රම යනු කුමක්දැයි ආකාර 2කින් දක්වන්න,
    • 1 ආකාරය(චේතනාව අනුව) - .......................................................................................................................
    • 2 ආකාරය(ප්‍රතිඵලය අනුව) - .......................................................................................................................
  5. සියල්ල සිදුවන්නේ කර්මය නිසා නොවන බව පෙන්වන සාදක
    1. නියම ධර්ම 
    2. කර්මය වෙනස් කල හැකි සම්පත්ති හා විපත්ති 
  6. නියාම ධර්මය
    තේරුම










  7. සම්පත්තිය
    තේරුම








  8. පුබ්බෙකත හේතුවාදය යනු ..........................................................................................................
  9. පුබ්බෙකත හේතුවාදී ආගමකි,......................................................................................................
  10. අකිරිය වාදය යනු.........................................................................................................................
  11. අකිරිය වාදය දෙසු සාස්තෘ වරයා,.................................................................................................
  12. නියතිවාදය යනු............................................................................................................................
  13. නියතිවාදය දෙසු සාස්තෘ වරයා,.....................................................................................................
  14. බෞද්ධ කර්ම සංකල්පයේ විශේෂතා මොනවාද? පහදන්න.
  15. බෞද්ධ කර්ම සංකල්පය සියල්ල අතීත කර්මයට පටවා පුද්ගලයා උදාසීන නොකරයි.පහදන්න
  16. බෞද්ධ කර්ම සංකල්පය නිසා සධාචර සංවර්ධනය සිදුවන්නේ කෙසේදැයි පහදන්න.
  17. කර්මය පිළිබද විශ්වාසය පුද්ගලයා යහපතට යොමු කරයි. පහදන්න.
චතුරික ප්‍රියදර්ශන
සිරි විමලසිරි  දහම්පාසල - පොල්පිතිමුකලාන